Student final year dah habis buat placement outpatient di klinik beserah. Now, time diorg struggle menggunkan ilmuan yang dah diperolehi sepanjang 12 weeks attachment outpatient and inpatient untuk score dalam final exam yang bermula awal minggu ni.


heheh...nak gak masukkan gambar aku posing dgn diorg di hari terakhir placement diorg dgn aku. Lunch ri tu aku belanja diorg KFC...baik aku kan...huhuhu...tak pela, sekali sekala. Teringat zaman aku belajau dulu, kalau lah dilayan sebegini baik oleh dietitian or lecturer mesti berbunga riang hati ni. Semangat sket...tol tak? Tapi yang semestinya dan sememangnya aku berterima kasih banyak2 kat diorg sebab memahami keperluan aku yang perlu mengepam setiap 2 @ 3 jam sekali.


Ni tempat aku mengepam susu while observing my student bagi diet counselling...tersorok dan selamat untukku..heheh. Pam ku masukkan dalam laci supaya motor yang bzzzzzzz tu tak kedengaran sangat dan menganggu fokus diorg bercakp dgn patient. Alhamdulillah, sekarang susu dah bertambah bilangannya, rahsianya....(tak dela rasia sgt) aku pam regularly, evry 2 hrs aku pam, pagi2 masuk kerje kat balik kaunter tu aku wat hyperstimulation selama sejam...Alhamdulillah susu ku memang kurang mengecewakan (tapi masih belum boleh dibanggakan). Kalau dulu sehari 9 oz je dapat, skang sehari leh dapat 13 oz....still tak best aku tau tapi for my self victory...itu dah cukup motivate aku.

Pam yang ku pakai sekarang kalau nak tau da pernah masuk spital 2 hari sebab terjatuh dari meja time aku tgh syok mengepam.nasib baik hujung minggu so tak pam pun tak apa la. huh seb baik boleh dibaiki, kalau tak haru biru la aku. kena beli pam baru. Overall, aku ase dah bleh catch up dgn new lifestyle sebagai pengumpul dan pemerah susu, dah tak rasa beban dan susah sangat skarang. stok susu pun dah terkumpul sikit2 sbb kalau pam di ofis, mesti ada balance untuk esoknya, so far A'imran minum 12oz sepanjang aku kerja....sikit ker?cuma yang aku nyesal dgn pam aku ni, dia agak kurang best kalau tak de aksesori dia yang kena beli berasingan. Rege dia da le mahal, kena plak lagi lengkapkan dgn aksesori lain iaitu flexishield areola stimulator. kalau tak pakai shield tu mmg sakit, dan aku perasaan progress breastmilk makin bagus sejak beli shield tu, heheheh beli di ebay lagi sbb lagi murah berbanding local web site. Berbanding time amir, aku pakai avent isis yang memang lengkap dengan cooler bag lagi, banyak juga aksesori tambahan yang disertakan. cuma yang tak bestnya sebab dia manual, penat tangan. dan aku realize itulah sebabnya kenapa aku gagal menyusu Amir sampai setahun, 7 months aku dah bagi susu formula sepenuhnya.

next week, A'imran akan go for 4 months check up, nak tgk sgt berapa dah gain, phisically nampak ok tapi kat atas penimbang tak tau la yer. Next week juga merupakan minggu terakhir di Kuantan. Barang2 kan start diangkut ke KL on 7hb ni, tapi aku tak pergi lagi becoz terlibat dengan exam inpatient pada 9 dan 11 hb. habis exam aku terus bercuti for good dan tunggu my hubby balik ktn and pick us up....gonna miss kuantan and my families sooooo much......yang pasti...rutin ku akan tetap sama di KL nnt, malah mungkin lebih mengharukan.....takutnyer....ngeheheheh

pam yang kuangkut ke hulu dan ke hilir.....pretty much best friend to me....

proses menstim semua botol2 dan pam....rutin sebelum tidur hari2

isi perut dia!

cooler bag avent aka peti sejuk bergerak
stok susu ku 2 minggu yang lepas, yang terkini?dah byk tau.....tungguuuuuuuu

3 comments:

chaiyok sue..jgn jd cam sy, sempat 8 bulan aje fully bf...11 bulan dan fully fm...sedih sgt..tapi itu aje termampu..go go jgn patah semanagt dan jgn sesekali terfikir pun pasal fm ok!!!!!

insyaAllah ika....saya akan tetap berusaha...
8 bulan tetap satu kejayaan wahai mama don

bagus2...
keep up the good work..

sue, kat atas tu azrind le..