A'imran kini telah pun berusia 3 bulan

cuba teka siapa ini?

this is Amir at 3 months old

now lets see, how A'imran at same age
this is A'imran

wajah mereka seakan sama tapi tubuh A'imran jauh kecil dari Amir.
di mana silapnya yer...
on last friday,091009, was A'imran 3rd months birthday
aku bawa A'imran ke klinik untuk rutin check up and suntikan 3 bulan, i was so surprise apabila nurse beritahu berat A'imran cuma 4.8kg
sangat2 mengecewakan dan kegelabahan membuatkan aku tak recheck reading pada penimbang tu
aku sgt2 terkejut...mustahil!mustahil!

pada berat 4.8kg, graf A'imran dah patah
meaning A'imran dah masuk dalam kategori kekurangan zat makanan (KZM)
ohhhh aku sangat2 tak boleh terima hakikat tu...sampai hari ini aku masih terfikirkan perkara ni
i blame myself for not rechecked reading pada penimbang tu
the nurse might be wrong....no way no way!

my next mission...meneruskan penyusuan susu badan
no matter what happen, i won't give up
now aku dah set alarm, kejutkan A'imran every 2-3 hours untuk minum
dia reluctant tapi aku kejutkan juga
walaupun dia tak minum sampai habis sebab tertidur but at least dia dapat sikit dari tak dapat lansung

runsingnya hati umi.....sejak seminggu lepas juga aku mula makan macam2 yang dicanang boleh banyakkan susu
antaranya black sesame powder, biskut oat, horlicks, lobak putih selain dari minum susu dan banyak air seperti sebelum ini
umi will fight sayang....anak umi ni kena gemuk...macam anak2 org lain...tak kira!

antara perkembangan A'imran di usia 3 months ni

1. A'imran sangat alert, panggil nama je mesti terus berpaling
2. sangat comel bila tersenyum....oh buah hati umi!

3. boleh diajak berbual, dalam bahasa baby nyer....A'imran sangat talkative
4. suka pegang dan genggam tangan umi, bahagia nya rasa
!
5. tak suka basah, kalau poo mesti nak soh cepat2 tukar
6. kalau dok depan A'imran, mesti dia akan senyum dan tegur Umi walaupun Umi tak buat paper

jom kita tengok lagi gambar - gambar A'imran....
naked A'imran yang sangat comel di mata umi.....hhuhuhuA'imran cute litle hand

pacifier favorite abi...but not A'imran (faham maksudnya kan)

last but not least...Ai'mran tgh watch TV 42' abi punyer


Amir dan A'imran segala-galanya buat Umi...mmmmuahs...peace no War!

1 comments:

go suraiya go... mmg gundah gulana kalo berat bb turun...better double check la sue, kalo tak berterusan akan susah hati...