perjalanan aku sebagai pemerah susu baru je bermula
baru 2 minggu secara intensifnya.....penat Ya Rabbi Allah je tau
ke hulu ke hilir memerah, menyimpan dan menghantar produk tenusu ku ke pelanggannya yang satu
siapa lagi....my lil A'imran...one of my most precious gem

semalam hasilnya cuma 6 oz , aku frust banget....sakit ****** ku, senak tapi itu je hasilnya
hari ni aku cuba banyakkan perahan dan hasilnya bertambah 2 oz menjadi 8oz
ada peningkatan tapi 8 oz bukanla sesuatu yang boleh dibanggakan
tdk sama sekali dan semestinya aku perlu bekerja kuat untuk meningkatkan penghasilan tenusu keluaranku...aku perlu lebih produktif!

so far my schedule adalah :
5 am bangun dan membuat perahan pertama
5.45 am pelanggan meminum direct dari sumbernya
7 am pelanggan minum lagi
9.30 am perahan kedua (di tempat kerja)
12.30am perahan ketiga
1 pm menghantar hasil perahan kepada pelanggan
4 pm perahan ketiga

balik dari kerja aku biasanya tak membuang perahan sebab teramat la sibuknya, jadi pelanggan mendapat susu direct dari sembernya...
bila sampai rumah pada petangnya...aku sangat2 occupied, my hands full...sangat2 n tak de vacancy langsung
melayan amir especially, yang selalu menuntut kesabaran yang maksimum
bersabar dgn amir tu pun da bakar banyak energy aku yang menyebabkan tak de masa nak memerah lagi
dan aku juga akan masuk tido awal sebab nak tidokan Amir sekaligus tidurkan A'imran
bayangkan betapa penuhnya tgn aku, tgn kiri tepuk A'imran dan tangan kanan tepuk Amir, aku yang tak larat ni tidur tengah2 puteras aku tu
dan bila dah tido memang tak larat dah nak lakukan prosedur perahan yang seterusnya
zzzzzz sampai pagi
A'imran pun sama, mcm org tua tido straight tak minum susu sampai pagi
bagus sebab memberi ruang untuk aku berehat tapi not good dari segi hormon prolaktin ku yang tindak diransang
hasilnya.....EBM ku mmg tak terkumpul seperti yng kuharapkan
aku akan terus berusaha untuk tambahkan penghasilan tenusu!
to ika...sorry la kalau lepas ni aku akan mengganggumu
kau la sumber terdekat yang boleh kucapai dengan cepat.......help me ye ika

yang letih, ngantuk, selebet dan comot

ummu amir a'imran

2 comments:

aku sangat2 memahami.. :)

Teruskan usaha sue..kena sabar byk sgt!!!!!