hi...jom sambg citer aku
my hubby balik ktn hari jumaat tapi mlmnya kami tido rumah mak...da leewat dia sampai dlm pukul 9 so tak elok kan bawa bb kuar mlm2, sbb kitorg tido dulu rumah mak, esoknya ;

sabtu, 19nov 2009

bermalas - malasan di pagi hari, bangun awal tapi melepak dgn A'imran
hubby blk rumah bt hitam with Amir untuk basuh baju
lepak n lepak sambil kemas bilik sket2 da tengahari
hari ni plan nk bw A'imran ke Dr Ang @ Dr Yaw tapi tutup pula
kan ri ni Deepavali yang aku rasakan sama je mcm sabtu2 yang lain....dalam hati aku, naper la jatuh deepavali ari sabtu
kalau ahad ke jumaat ke kan best
leh cuti!
lepas tak jadi bawa A'imran ke Paediatrician kitorg ingat nak bawa ke ustaz solehuddin
dia pengamal perubatan islam dan merupakan anak murid ustaz harun din
pk dan pk dan pk, mungkin sebaiknya kita mintak pada Allah dulu, guna cara doa
kalau dah ikhtiar tak berjaya baru jumpa dr kot
huby call member yang dok dkt dgn klinik tu tapi klinik da nak tutup, esok plak baru bukak
so plan ke2 yang tak jadi ni akhirnya bertukar menjadi acara tido pada petangnya...
dalam aku dok melepak lepak tu ada la dgr hubby menjwb few calls dari member yang dipanggil toman, membernya tu mengikut program wifenya di sini (dia stay di KL) tapi aku tanya prgram apa hubby ku ckp tak tau, so aku pun tak ambil pusing
teruskan melepak...sampai petang. tetiba dalam kol 5.30 hubby soh siap, nak jumpa mmber dia toman ni kol 6. geram gak aku wat plan adhawk ni, aku ni lembab, mana leh siap cpt2! tapi kuusahakan juga bersiap dgn cepat sbb hubby nak sangt2 jumpa member nya yg satu ni.
kol 6 lebih kitorg sampai di satu kedai baru bukak di jln beserah...baru aku tau, rupanya wife toman ni ikut geng susuibu.com buat program breastfeeding di kedai breastfeeding baru bukak ni. hurm....geram sbb aku tak tau ada program ni, kalau aku tau mesti aku nak pegi...menci!

sbnrnya nak bercerita aku berkenalan dgn isteri toman ni, yati namanya.dia seorg yang tabah dan sangat2 mengagumkan pada mata aku. dia inspire aku, dan buat aku semangat berkobar2 berjuang memberi susu badan pada A'imran. baby nya skarang berumur 11 bulan dan semenjak dari baru lahir (5hari pas lahir) dia cuma minum susu ibunya sahaja. biasa je kan bunyinya!tapi untuk pengetahuan, susu itu bukan azri (nama baby diorg) dapat dari yati directly (she is a full time breast pumper), sbb azri dah confuse puting dari baru lahir dan hanya nak minum guna puting botol susu, tak nak minum dari breast. so yati akan pump susunya setiap masa untuk diberi pada azri, pagi petang siang dan malam kejenya mengepam je. malam pun set jam 2 jam sekali bangun untuk mengepam. pada aku itu sesuatu yang sangat hebat sbb mengepam pada aku adalah proses yang memboringkan! aku tak suka mengepam dan how i wish A'imran minum direct from me tanpa perlu mengusung pam ke sana sini. walau pun dah sebelas bulan yati masih tekun mengepam consistenly demi memberi kan susu nya pada azri...huh..kalau la aku mesti "tanak minum sudah, bagi FM je, abeh citer!"
rupanya petang tu aku ditakdirkan bertemu dengan seseorang hidupnya penuh semangat, walau sukar dia tetap tabah demi memberikan yang terbaik untuk darah dagingnya. cuma yang jadikan kerja mengepam dia mudah sket sbb yati guna pump medela free style...untuk org biasa mcm aku, mmg berkira la nak beli, manakan tidak, satu set regenya RM1800!tapi mmg pueh hati, lekat je kat breast dan ia akan pump automatically, u can do whateva you want to, driving ke membasuh ke (pakai mesin basuh la), cuci pinggan ke menyapu ke, ikut suka la, proses pump tu tak ganggu kita punyer....best best!

selepas perkenalan tu mmg aku belajar byk perkara, terutamanya betapa berharganya seorg anak itu. betapa aku pun boleh jadi m acam itu kalau aku nak, bergantung kepada semangat!yang penting, jgn sekali kali mengalah

esok la aku smbg lagi eh...ada part III sbb banyak lagi nak ditulis.babai!

0 comments: