Now aku sudah pun berada di KL. Wednesday was my last day with UIA, last assessment for Clinical Inpatient Exam and yesterday, me and children travel together with my sis and mom datang ke sini. Kami naik 2 kereta, my car n kereta Izah. Bertolak dari Ktn pukul 1 dan lebih kurang pukul 5pm kitorg sampai ke my apartment. Hujan lebat betul by the time kitorg keluar susur Highway DUKE masuk ke jalan ayer panas, berdebar jantung aku, maklumlah, jalan sangat samar2, takut terlepas simpang pulak...haru plak jadinya nnt. Alhamdulillah...sampai akhirnya aku dengn selamat meredah kehujanan.

1st day di rumah baru, tak byk aktiviti mengemas yg aku buat lagi. En husband dah banyak mengemas sebelum aku sampai, but still ada berkotak2 lgi stuff yang perlu di susun atur....pagi2 tadi bangun dan iron baju hubby nak pergi kerja. Hurm....dah lama giler tak meng'iron' baju kerja hubby...maklumlah, dah bertahun tak duduk sekali kan. Plan asal today nak kuar jalan TAR ikut Izah borong tudung (adikku itu penjual tudung berjaya di Kuantan...heheh) tapi kena cansel sbb hubby nak guna keta, kereta dia masuk bengkel sbb cium bontot ford ranger di semban last wednesday time outstation, so dia kena bawa keta aku la pergi kerja.

pagi - pagi tadi aku dan ma pergi pasar basah, hajatnya nak beli lauk untuk dimasak. culture shock aku kejap sbb yang meniaga sumer cina dan india, cina yang paling byk. pusing punya pusing jumpa la jga 2 org melayu yang jual ayam, so dapat juga aku merasa makan lauk ayam ri ni. Tak tergamak aku makan ayam beli dari penjual cina..eeeeee entah sembelih ke tak...yarkh!
sayur pulak ku beli dari penjual India, ikan ingat nak beli juga tapi tak mengapalah...nampak tak berselera pulak.

harapan aku agar aku dapat maintain lifestyle kg ku di bandar besar ni. aku tak biasa makan luar banyak sangat, so harapnya aku still sempat memasak untuk family walaupun lauk bodo2 je....dan en hubby...di harap anda jgn cerewet sangat yer...makan aje apa yg ku sempat makan, yg penting bersih dan berkat, insyaAllah....

5 comments:

selamat menempuh kehidupan baru di kotaraya yg penuh cabaran...happy together....semoga kehidupan lebih bermakna..syoknya dah dapat dok sama..kan..tp lain pula cabarannya...hehehe tak sama..

su.....
ptt ko senyap je lately ni
dh jd org kl rupenye...
hepy 4 u..

huh...kl life
org kg jadi org kl...macam mana gamaknya yer

rilex beb.. aku ni lahir besar from sini ok je. takde pape yang nak ditakutkan.. just pandai2 bawa hala diri dan keluarga hehe.. ko pun stadi sini dulu kan.

itulah, aku tgk kau ok jer....