seawal jam 7 pagi, all four of us dah get ready dalam keta to take off..aku drive semestinya (aku kan calonnya), hubby sebagai co-driver dan those 2 boys jadi penumpang dengan Amir masih meneruskan tidur di seat belakang dan adik dlm baby car seat baru yang di beli kelmarin di toys'r'us mid valley (menyampah dgn baby car seat lama yg sangat susah nak pakai dan tak user friendly plus safety yang sgt2 meragukan, nyesal beli).

7.02; jam ditunjukkan di kereta. we took off, lokasinya adalah nursery yang target nk anta diorg. Melalui jln ayer panas menghala ke jln tikus dan tembus ke jln gurney, tup tap tup tap dengan traffic yang sederhana lancar aku sampai ke nursery pukul 7.16 pm....hurm....not gud!

7.17; berpatah balik memasuki highway DUKE melalui Semarak. Perjalanan lancar sepanjang highway dgn kelajuan keta 120km/hr max. keluar DUKE masuk ke SPRINT dan perjalanan masih lancar dengan kelajuan antara 90 hingga 110km/hr. Exit di Federal Highway berhadapan stesen putra LRT Universiti. kat sini jam teruk, slow moving bumper to bumper tapi aku keep in the leftest lane coz dalam 500 metres (tol ke?agak2 la kot) aku akan jumpa exit ke PPUM berhadapan EPF PJ. kat sini jam dan jam keta menunjukkan kol 7.40am. Traffic sgt heavy dan stuck about 10 minutes lebih sebelum managed masuk pagar PPUM. Masuk dlm terus ke tempat parking staff dan seperti yang telah diceritakan semalam, diorg ni park sesuka ati, bertindih-tindih. Memang stok kalau da park jgn harap nak kuar dah, ptg nnt baru leh kuar. cari parking konon2 nak park, by that time jam dah kol 8am. Ada 2 lubang kosong, ni mmg kes luck luar biasa aku ase, sbb mesti susah giler nak dapat lubng sebenar di hari atau situasi yang sebenar.

Result simulasi : masa pukul 7 adalah masa yang tak sesuai untuk keluar dari rumah sekiranya aku ingin menghantar anak2ke nurseri sendiri. ditambah lagi dengan masalah parking free, kalau nak parking berbayar no problem, tp tak dpat info lagi berapa bayaran bulanan untuk staf.
pilihan yg ada adlah, husband menghantar anak2 ke nurseri so that kol 7 tu aku leh terus ke tempat kerja (mampu ke dia?heheh macam tak pecaya je dia mampu melakukannya!) tapi in case dia kena outststion yang melibatkan overnnite aku kena menghantar those kids juga, bayar OT la kat nurseri RM6 untuk setengah jam...waduh....duit lagi!Toll back n forth : RM 7 sehari darab sebulan about RM140. erk.....distance back n forth about 50km....erk...minyak keta pulak.berapa consumption minyak nya yer untuk keta WAJA 1.6 aku tu?waduh waduh....KL ni semua duit....culture shock aku.Tak campur nursery, parking fee, makan....alahai kena memendam rasa la aku nak shopping....ohhh...those happy time with duit dah gone!

0 comments: