assalamualaikum.....

di tika dan saat ini aku sedang menaip sambil A'imran tido di atas lengan ku selepas habis menyusu
lenguh....adui tapi malasnk msk bilik letak dia
tggu diq betul2 lena dulu

anak sorg lgi dan hubby keluar bndar coz tukar songkok dan kasut Amir yg kitorg beli smlm
dua2 kecik....n hubby plak ckp dia nk beli tv LCD 42'
aku ckp...belilah....coz malas dah nk ckp 'tak payah la abang...membazir je'
duit dia, ikut dia la.cuma aku psan....jgn asik tgk tv bsr sampai lupa peranan mendidik ank dan kaerjasama...maklumla aku x de bibik, keje2 kna wat sesama

mlm td pas berbuka kitorg blk rumah yg dah 2 bulan ditinggalkan
mmg sgt2 kotor dan bertahi cicak a lot....so sblm lepak2 hubby vakum dulu rumah dan bilik
aku setelkan A'imran dan Amir then managed to mop rumah except bilik yg 2 tu
yg funny nya, disebbkn da lm tak duduk bley plak aku lupa mana satu suis kipas kt hall
nk basuh baju bukk kabinet (tmpt aku ltk sumer detergent n stok sabun) dan tak jumpa sabun basuh Breeze ku
ingt da habis....menyumpah seround diri sendiri sbb nk basuh mcm mn tak de sabun
tetiba nmpk sabun sebelah washing machine...ceh...bole plak aku lupa yg selama ni mmg aku ltk sabun kt sblh washing machine
nyanyuk betul....
then nk masak nasi utk sahur siap2 so that sok pg leh juz panaskn je, tapi frust pulak sbb beras da rosak kena srang dgn bubuk....last2 hubby kuar jap pi beli nasi

rumah oh rumah.....walaupun kotor dan tak de mknn di dlmnya aku ttp rasa bahgia di dlmnya
tak sama dgn umah mak....walaupun rumah mak tu tmpt aku mmbsr selama 26 thn tp bila da ada rumah sendiri perasaan lebih bhgia bila berada di rumah sendiri
heheh leh ke aku ase gini?
insyaAllah pas ni aku akan kembli ke rumah every weekend mcm selalu
cuma kena wat major cleaning utk pastikn rumh betul2 bersih
(mana la k izan yg selalu cuci umah aku tu?tak dpt kontek asik msk voice mail since da 2 bln aku menyepi x call dia)

skarang...lengan ku da btl2 sengal.....nk ltk A'imran dalam katil dulu....wassalam
oooouch!

0 comments:

About Me

My photo
::i'm a mommy of 2 sons:: ::a faithful wife:: ::a humble and simple woman:: ::who look for inspiration:: everytime and everywhere

From The Corner of My Heart

the medium where i will express my deepest thoughts, and feelings about love, life, career, and family...because that's what matters to me...