I’m having tough time skarang. A’imran dah start buat perangai, susah nak tido dengan lena. Tidur pun sekejap – sekejap je. Kemudian terkejut dan terjaga dan apa lagi lagi nangis la. Adooi…tension sbb asik nk kena pegang dan menenen, kalau setakat pujuk2 biasa mmg tak jalan. Tambah lagi dengan Amir yang tersangat extra ordinary aktifnya, melompat dan menjerit yang buatkan lagi susah A’imran nak tidur lena.

Dan aku, yang sentiasa berazam menjadi ibu yang sabar di setiap malam sebelum melelapkan mata sering tewas dalam peperangan di dalam mempertahankan kesabaranku. Marah kerana terpaksa mengadap A'imran, mengulit dan memujuknya tidur berjam - jam lamanya, sdangkan si abang terjerit2 sekuat hati tanpa sebarang sebab. Makin dilarang makin menjadi pulak dia. Larangan menjadi ibarat dorongan untuk dia menjerit lebihkuat lagi!

Umi : Amir, anak soleh kena sopan, tak boleh menjerit.
Amir : aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (till top of his lungs)
Umi : Amir!Adik nagis nanti kalau Amir menjerit!
(nada marah yang masih tertahan - tahan)
Amir : Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
(lebih kuat dari tadi)
A'imran : Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
And there goes my effort sedari 2jam setengah yang tadi untuk menidurkan A'imran. Dan episod tidur, terkejut, terjaga dan menangis ni dah berlaku berulang - ulang entah berapa puluh kali since dari pagi tadi lagi....dan aku....uish!Terus berperang dengan kesabaran ku.....

0 comments: